Archief

Digitalisering van de overheid: alles open of dicht?

Lees het kennisdossier ‘Digitalisering van de Overheid’, waarin aandacht wordt geschonken aan onder andere de digitale ambities van Nederland, digitale toegankelijkheid, cybersecurity en de benodigde vaardigheden voor een digitaal verbonden samenleving. Deze campagne is landelijk gedistribueerd door het Financieele Dagblad en gaat in op de doelstelling van het kabinet om dé digitale koploper van Europa te worden.

De wereld verandert snel – groot cliché, enorme gevolgen

De digitale transitie heeft een grote impact op ons leven. Dat is een gegeven. 'Connected zijn' is niet meer weg te denken. Kijk eens om je heen in het OV; iedereen zit met een knik in zijn nek naar z'n smartphone te turen. Maar dat is niet het enige dat verandert natuurlijk, ook in het werkende leven verandert alles. Voor de digital natives is dit wellicht de normaalste zaak van de wereld maar voor een groot deel van de samenleving is dit niet het geval.
Door: Doxis | Getagd met: , | Plaats reactie

Het weer op jouw SharePoint Portaal

Microsoft lanceert in een rap tempo nieuwe webonderdelen voor Moderne SharePoint Team- & Communicatie Sites. Deze moderne webonderdelen worden regelmatig van updates voorzien en nieuwe worden gelanceerd. Ik houd dit in de gaten via Twitter of het berichtencentrum in Office 365. Niet lang geleden werd een nieuw web onderdeel gelanceerd: Het weer webonderdeel!
Door: Doxis | Getagd met: | Plaats reactie

Een sociale robot is een beetje als een houten been

Een van de sprekers op het Doxis Seminar op 6 november in NEMO Science Museum is Elly Konijn. Zij is professor mediapsychologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en doet onderzoek naar sociale robots. Robots zijn intrigerend en in opmars. Althans, in ieder geval de discussies daarover. Willen we wel dat zij taken van ons gaan overnemen? In hoeverre kan een robot ‘menselijk’ zijn en is ‘menselijk' in dit geval ook wenselijk? Wat is een sociale robot? Een kort vraaggesprek met Elly Konijn.
Door: Doxis | Getagd met: , | Plaats reactie

Een sterk merk? Begin bij het inspireren van je medewerkers

Met een nieuw logo of opgefriste visuele identiteit heb je nog geen sterk merk. Integendeel, want een sterk merk neerzetten begint van binnenuit de organisatie. Het fundament van een sterk merk zijn de medewerkers. Stuk voor stuk mensen met een eigen identiteit, die snakken naar een gedeelde visie en passie. Een internationaal opererende corporate organisatie heeft al gauw te maken met 1.000, 10.000 of zelfs meer medewerkers die het merk moeten beleven en uitdragen. Hoe beweeg je hen om jouw corporate merk uit te dragen?
Door: iWriter | Getagd met: , , | Plaats reactie
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!