Kennisportal
Kennisportal is een kennisplatform met een focus op de brede doelgroep Business en IT.

Woningcorporaties stappen over op Office 365

De woningcorporatiebranche behoort tot één van de meest document intensieve branches. Met de huidige digitalisering in deze branche maken de woningcorporaties een grote slag in efficiency. Door je documentbeheer slim in te richting bespaar je dan ook veel tijd en geld, maar zet je bovendien een stap richting hogere klanttevredenheid.

Werken in de Cloud met Office 365

Waar eerst een fysieke opslag of een fileshare gebruikt werd om het archief van ‘huurdersdossiers’ te borgen, speelt nu de Cloud-based oplossing van Office 365 de leidende rol. De chaos van verspreiding en toegankelijkheid van documenten is hiermee omgevormd naar structuur en gebruiksvriendelijkheid. Door de stap naar de Cloud te zetten kunnen corporaties kostbare archiefruimtes beperken of zelfs sluiten, wat veel geld en arbeid kan besparen. Ook voor bedrijven die werken met een fileshare is Office 365 een uitkomst voor het bewerken en beheren van documenten. Nooit meer een chaotisch geheel van losse mappen met verschillende toegangsniveaus, die niet-up-to-date documentversies bevatten. In Office 365 werk je altijd met de laatste versies nauw samen met collega’s. Daarnaast is een cloudoplossing vaak goedkoper en toegankelijker.

Professionele communicatie richting huurders

Met het oog op betere communicatie tussen verhuurder en huurder is professionaliteit en kwaliteit van groot belang. Met het gebruik van centraal beheerde sjablonen kun je als woningcorporatie eenduidig en foutloos communiceren met huurders. Voor woningcorporaties wordt het steeds belangrijker om hun imago te versterken. Met het bewaken van de huisstijl door middel van sjablonen in Office 365 verzekerd je organisatie zich ervan dat het gezicht van de organisatie altijd op de juiste professionele manier wordt uitgedragen in klantcommunicatie.

Overal en voor alle medewerkers bereikbaar

Met het gebruik van Office 365 zijn alle documenten altijd en overal bereikbaar. Dit betekent dat alle daartoe geautoriseerde medewerkers overal de huurdersdossiers kunnen lezen. Met simpele zoektermen kunnen alle documenten opgehaald worden zonder een grote zoektocht. Door de toegankelijkheid van huurderdossiers, checklists en andere gestandaardiseerde documenten (sjablonen) kunnen medewerkers ter plekke een oplevering van een woning digitaal verwerken. Dit bespaart tijd en voorkomt dat er fouten worden gemaakt tijdens het invullen van de documenten. Door het digitaal bewerken van het document is het tevens mogelijk om ter plekke foto’s toe te voegen en zowel huurder als verhuurder het huurcontract te laten tekenen op locatie.

Om woningcorporaties de beste ondersteuning te bieden hebben ProImpact en iWRITER met het oog op digitale automatisering de handen ineengeslagen om corporatiemedewerkers daarin te kunnen voorzien.