Archief

Microsoft Modern SharePoint: gebruiksgemak ten top!

In 2001 heeft Microsoft (Classic) SharePoint geïntroduceerd en al snel werd deze manier van samenwerken een groot succes. Inmiddels werkt 85% van de Fortune-500 bedrijven met SharePoint en is het platform niet meer weg te denken uit de hedendaagse werkomgeving. “SharePoint blijft continu ontwikkelen, maar het werd toch tijd voor een grote upgrade en dat is Modern SharePoint geworden”, legt Martijn Molegraaf, Project Manager bij ETTU, uit. “Het gebruiksgemak is flink verbeterd, waardoor samenwerken nog makkelijker gaat. Modern SharePoint is veel gebruiksvriendelijker dan Classic SharePoint en koppelt applicaties nog meer met elkaar, zodat informatie toegankelijker wordt.”

Gemeente Rotterdam: next level stadsontwikkeling

“Bij de nieuw- of verbouw van objecten en infrastructuur, is het cruciaal om vooraf inzicht te verkrijgen in de plannen en de realisatie. Dit versnelt het traject en verkleint de kans op fouten,” vertelt Paul Leenards, programmamanager Digitaal Experimenteer Centrum bij de Gemeente Rotterdam. Mixed reality maakt dat scenario mogelijk, en dus zocht Leenards met zijn collega’s naar partijen die kennis van de HoloLens in huis hebben. “Bestaande apps voldeden niet aan onze wensen. In de HoloLens Kickstart Workshop onderzochten we met InSpark en partner Comparex, hoe we de technologie het beste konden inzetten in de gemeente. Het antwoord op die kernvraag was een toepassing die bouwers, bewoners, ambtenaren en stakeholders een beter beeld geeft van de totstandkoming van onze projecten.”

HoloLens toont nieuwe werkplek medewerkers én mogelijkheden voor inwoners

Ontzettend enthousiaste reacties en de accu van de HoloLens stroomde leeg, zo veelvuldig werd-ie gebruikt,” vertelt Frans Brekelmans, manager informatievoorziening en automatisering bij de Gemeente Alkmaar. Een mixed reality app stelde medewerkers in staat om vast een kijkje te nemen in hun fonkelnieuwe kantoor. “Het is meer dan een leuke ervaring in het hier en nu, de toepassing laat medewerkers meteen kennismaken met de ongekende mogelijkheden van de technologie – en daarvan willen we dankbaar gebruikmaken in onze dienstverlening aan burgers.”
Door: InSpark | Getagd met: , | Plaats reactie

Zo verbetert Amersfoort de dienstverlening aan burgers en andere stakeholders

“Een vlekkeloze dienstverlening aan burgers en andere stakeholders staat of valt bij ketenmonitoring.” Deze kraakheldere uitspraak van Redmar Blik, teamleider ICT-beheer bij de Gemeente Amersfoort, komt niet uit de lucht vallen. “We willen de beschikbaarheid van diensten inzichtelijk maken voor businessmanagers, vanuit de gebruiker dus. Daarnaast is het net zo belangrijk dat we als ICT-afdeling controle hebben over alle technische mogelijkheden. Hierbij is het essentieel dat diensten als basisregistratie en de website altijd up and running zijn. Businessmanagers hebben niets aan technische termen, ze willen gewoon weten of een dienst het doet.”
Door: InSpark | Getagd met: , | Plaats reactie

De nieuwe digitale golf

We zitten er middenin – in het tijdperk van de tweede digitale golf! Weliswaar spoelt deze zich niet als een tsunami over ons heen, maar wie zijn kracht wil benutten, dient zich voor te bereiden. Want digitalisering houdt tegenwoordig meer in dan het optimaliseren en automatiseren van processen. Het betekent veel meer om als organisatie kritisch over de eigen fundamentele structuren, visies en businessmodellen na te denken.
Door: BCT | Getagd met: | Plaats reactie
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!