Archief

De nieuwe digitale golf

We zitten er middenin – in het tijdperk van de tweede digitale golf! Weliswaar spoelt deze zich niet als een tsunami over ons heen, maar wie zijn kracht wil benutten, dient zich voor te bereiden. Want digitalisering houdt tegenwoordig meer in dan het optimaliseren en automatiseren van processen. Het betekent veel meer om als organisatie kritisch over de eigen fundamentele structuren, visies en businessmodellen na te denken.
Door: BCT | Getagd met: | Plaats reactie

De data gedreven gemeente: in control dankzij data & inzicht

De uitdagingen waarvoor gemeenten nu staan, zijn zo veelomvattend dat ze niet meer met bestaande middelen gerealiseerd kunnen worden. De verwachtingen van burgers, politiek en maatschappelijke partners zijn hoog; de financiële vraagstukken complex. Regievoering, data gedreven werken, regionale samenwerking en doelbinding eisen een innovatieve aanpak en nieuwe vormen van sturing. De inzet van data en analytics is onvermijdelijk en opent nieuwe mogelijkheden naar een slimmere en efficiëntere manier van werken. Op naar de data gedreven gemeente!
Door: SAS | Niet getagd | Plaats reactie

Grip op je informatie is zooo 2017…toch?

De hoeveelheid data, en daarmee ook de hoeveelheid ongestructureerde data, groeit exponentieel en dat blijft het ook doen. Wat betekent dit voor je werk in termen van rechtmatigheid en doelmatigheid? Waar zit de frustratie en hoe pak je dit aan? Of waar zitten juist de mogelijkheden en hoe benut je deze? We zetten de belangrijkste valkuilen op een rij en geven gelijk aan hoe we je kunnen helpen.

In 3 stappen controle over alle templates binnen jouw organisatie

Als Manager IT of Digital Workplace Manager ben je eindverantwoordelijk voor de templates die de medewerkers over de gehele organisatie toepassen. Het blijkt vaak een uitdaging om de balans te vinden tussen de controle houden over de templates en het tevreden houden van verschillende afdelingen. De business wil voorzien worden van templates die tijdbesparend en gebruiksvriendelijk zijn en marketingcommunicatie vraagt om templates die zorgen voor eenduidige interne- en externe communicatie. Daarentegen is voor jou de controle over de templates belangrijk. Een herkenbare kwestie voor jou is; hoe manage je templates in een organisatie waarbij je verschillende belangen dient zonder zelf de controle te verliezen?
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!