Eburg Blog

De partners van Eburg bloggen op deze plek over relevante overheidsthema's als documentmanagement, kcc's, cloud computing enzovoort.

Laatste blogberichten

Een efficiënt en veilig communicatieportaal met SharePoint

Het meest cruciale onderdeel van een medewerkersportaal, is de communicatie met en tussen medewerkers. Elke organisatie beschikt namelijk over belangrijke informatie, zoals MT updates of kennisartikelen. In de praktijk blijkt regelmatig dat deze informatie niet aankomt bij de medewerkers, omdat het communicatieportaal niet werkt of niet aanwezig is. Dit gaat ten koste van de efficiëntie van de medewerkers en resulteert in tijdsverlies. Een functionerende communicatiestroom versterkt de betrokkenheid van jouw medewerkers. Waarom is dit belangrijk? Lees het in deze blog!

6 do’s bij het introduceren van een nieuwe Office 365 tool

Als digital workplace manager wil je tools aanbieden die door de organisatie omarmd worden. Je hebt de perfecte tool voor je collega’s geselecteerd en het voorbereidende werk gedaan. De plannen zijn er, de visie is uitgezet en het management staat achter je. Nu volgt het moment dat je de tool gaat introduceren. Maar wat zijn de do’s bij het introduceren van een nieuwe tool? We hebben de zes belangrijkste voor je opgesomd!

In 3 stappen controle over alle templates binnen jouw organisatie

Als Manager IT of Digital Workplace Manager ben je eindverantwoordelijk voor de templates die de medewerkers over de gehele organisatie toepassen. Het blijkt vaak een uitdaging om de balans te vinden tussen de controle houden over de templates en het tevreden houden van verschillende afdelingen. De business wil voorzien worden van templates die tijdbesparend en gebruiksvriendelijk zijn en marketingcommunicatie vraagt om templates die zorgen voor eenduidige interne- en externe communicatie. Daarentegen is voor jou de controle over de templates belangrijk. Een herkenbare kwestie voor jou is; hoe manage je templates in een organisatie waarbij je verschillende belangen dient zonder zelf de controle te verliezen?

Overheid: stop eens met mailen

De digitalisering binnen de overheid is in volle gang. Steeds vaker kunnen burgers via de website van een officiële instantie zoals een gemeente of provincie diensten afnemen. Maar wat gebeurt er daarna? In veel gevallen is het niet enkel de instantie zelf die de dienstverlening invult, maar komen er verschillende partijen en professionals in actie om tot een adequate afhandeling te komen.

Het belang van klantcommunicatie management

Niets is vervelender dan driemaal hetzelfde verhaal uitleggen. Je wordt van afdeling naar afdeling doorgestuurd, steeds weer in de hoop een antwoord van een specialist te krijgen. Met het oog op een dynamische, levendige customer journey wordt het managen van klantcommunicatie steeds belangrijker. Het begrip ‘Customer communication management’ is niets nieuws, al zijn er toch veel bedrijven die het nog niet, of niet efficiënt, benutten.
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!