Wat brengt automatisering van de purchase-to-pay keten jouw gemeente?

Zet stappen naar financiële voorspelbaarheid

Wat brengt automatisering van de purchase-to-pay keten jouw gemeente?

Hoe lijkt het jou om tijd te besparen en fouten te voorkomen op belangrijke financiële processen? Iedere gemeente wil graag meer inzicht en grip op die financiële processen, maar veel gemeenten weten niet hoe van start te gaan. Om dit te realiseren is automatisering van de purchase-to-pay keten een belangrijke stap. Deze whitepaper legt precies uit wat het is en fungeert als reisgids op de weg naar meer controle en overzicht.

Een bekend probleem

Er moet een bestelling geplaatst worden, maar de juiste goedkeuringen blijven op zich wachten. Gemeenten kampen met met onvolledige bestellingen, verkeerde bestellingen of zelfs niet geautoriseerde bestellingen. Er gaat veel tijd verloren aan het handmatig matchen van de levering en de bestelling, want vaak ontbreken bij de nodige gegevens en is opzoekwerk nodig. Resultaat: leveringen worden niet of te laat gematcht met inkooporders en problemen met leveringen worden te laat opgemerkt. Bovendien zien we de laatste jaren steeds vaker dat afdelingen zelf verantwoordelijk zijn voor hun aankopen. Dit zorgt ervoor dat we het centrale overzicht kwijtraken.

Digitalisatie pay-to-purchase zorgt voor controle en transparantie

Wanneer het bestelproces automatisch en digitaal verloopt, krijg je direct controle en transparantie. Autorisatieregels sturen bestellingen door naar de juiste budgethouders. Nadat ze digitaal hun akkoord geven gaat er automatisch een bestelling naar de leverancier. Er is nooit twijfel wie een order goedkeurde, alles wordt digitaal geregistreerd. Bovendien draagt het ook bij aan de uniformiteit, dus geen gezeur meer met incomplete orders of ontbrekende gegevens.

Streef ook naar financiële voorspelbaarheid

Natuurlijk gaat het digitaliseren en automatiseren van het pay-to-purchase verder dan het bestelproces. In deze whitepaper wordt dan ook dieper ingegaan op alle onderdelen van de purchase-to-pay keten:

  1. De bestelling (purchase)
  2. De financiële verplichting (to)
  3. De factuur (pay)

Benieuwd wat alle voordelen zijn en hoe jouw gemeenten stappen zet richting financiële voorspelbaarheid? Ga dan aan de slag met de informatie en adviezen uit deze whitepaper en grijp de controle over jouw purchase-to-pay keten.

 

Download artikel:
Wat brengt automatisering van de purchase-to-pay keten jouw gemeente?

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 

Bedankt voor uw aanvraag! Open hieronder uw document. Wilt u ook op de hoogte blijven middels onze nieuwsbrief?

Openen en inschrijven


Wilt u het artikel direct openen?

Alleen het artikel openen
 

Graag ontvang ik per e-mail het volgende artikel;
Wat brengt automatisering van de purchase-to-pay keten jouw gemeente?

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!