Kennisportal
Kennisportal is een kennisplatform met een focus op de brede doelgroep Business en IT.

Vertrouwen is de basis voor succesvol managed services

Hoe werkt vertrouwen in ons brein?

Eten bestellen, lekkages laten repareren door een vakman en een klusjesman die de badkamer komt betegelen. We hebben het druk zat, dus waar we een kans zien om taken binnen en rondom het huis uit te besteden, doen we dat graag. Deze trend vertaalt zich ook naar de werkvloer. Steeds meer organisaties kiezen ervoor om bijvoorbeeld IT-beheer uit te besteden aan gespecialiseerde partijen. Deze derde whitepaper uit de reeks Survival of the Smartest onderzoekt het fenomeen managed services. Wanneer kiezen we voor het uitbesteden van IT-diensten? Hoe weten we of we voor de juiste partner kiezen en hoe werkt vertrouwen in ons brein?

De basis van managed services: vertrouwen

Wanneer we kijken naar het uitbesteden van IT-diensten, zijn er een hoop vragen die je jezelf kan stellen:

  • Is de dienstverlener in staat de dienst echt te leveren?
  • Wat doet de dienstverlener precies voor de afgesproken prijs?
  • Kan je makkelijk van de dienstverlener af of zit je voor een lange tijd ‘gevangen’ in een contract? Ben jij in dat geval nog eigenaar van jouw data?
  • Wat besteed je uit en wat doe je zelf?

Het draait bij het uitbesteden van taken vaak om vertrouwen. Vertrouw jij de dienstverlener met materie waar je zelf weinig vanaf weet? Is blind vertrouwen hebben in de ander goed of is een gezonde dosis wantrouwen de sleutel tot succes? Dit alles komt aan bod in deze whitepaper.

Hoe werkt vertrouwen in ons brein?

Vertrouwen is dus een belangrijk gegeven binnen managed services. Daarom onderzoekt deze whitepaper hoe vertrouwen werkt in ons brein. Hoe ontstaat het en hoe bepaalt ons brein of we iemand vertrouwen of niet. Alweer een interessante toevoeging op de reeks Survival of the Smartest, dus download snel dit derde deel!