Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?

Finance And Admin Dynamics For Government

Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?

Al sinds 2005 was er Antwoord© en volgens die visie moet het Klant Contact Centrum (KCC) vanaf 2015 een uniek portaal worden waar instellingen, bedrijven en de gewone burger terecht kunnen voor alle diensten en producten van de overheid en ketenpartners. Momenteel wordt er voortgebouwd op het Nationaal Uitvoeringsprogramma dienstverlening en e-overheid (NUP) om een overheidsbrede visie te kunnen bereiken.

De bouwstenen van Antwoord©

Er worden door Antwoord© vier bouwstenen gedefinieerd voor de ontwikkeling van het KCC die er samen voor zorgen dat iedereen die aanklopt bij de overheid zo goed mogelijk geholpen wordt:

  • producten/diensten en kanalen,
  • processen en besturing,
  • systemen en informatie en
  • leiderschap en medewerkers.

Het NUP heeft al veel bouwstenen van Antwoord© opgenomen voor het frontoffice. Doordat verschillende gemeenten ervaringen en informatie deelden om processen efficiënter in te richten is het 'Gemeentelijk Fundament' ontstaan met als doel te zorgen voor samenhang tussen dienstverlening, organisatie en ICT.

Samenhangend zaaksysteem

Veel organisaties hebben nog te maken met een onwenselijke hybride situatie. Zaakgericht Werken maakt het mogelijk om efficiënter te werken en kosten te besparen. Wanneer het belang van Zaakgericht Werken duidelijk is, rest nog de vraag hoe er uiteindelijk ook Klantgericht gewerkt kan worden.

Download de whitepaper

Wilt u meer weten over het referentiekader Antwoord©, het Gemeentelijk Fundament en hoe uw organisatie Klantgericht kan gaan werken? Download dan geheel vrijblijvend de whitepaper 'Klantgericht werken - hoe bereik ik dat?'.

 

Download artikel:
Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 

Bedankt voor uw aanvraag! Open hieronder uw document. Wilt u ook op de hoogte blijven middels onze nieuwsbrief?

Openen en inschrijven


Wilt u het artikel direct openen?

Alleen het artikel openen
 

Graag ontvang ik per e-mail het volgende artikel;
Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!