De belangrijkste valkuilen bij functioneel beheer

De 7 zonden bij functioneel beheer

De belangrijkste valkuilen bij functioneel beheer

In deze whitepaper de “7 zonden bij functioneel beheer” zoomen we in op een aantal prominente valkuilen bij functioneel beheer. Uiteraard komen er ook tips aan bod, hoe u deze valkuilen kunt voorkomen. We tellen af van zonde 7 naar zonde 1:

Zonde 7: functionele beslissingen aanzien voor technische problemen
De ICT-afdeling met zijn servicedesk is vaak de enige afdeling binnen een organisatie die onterecht veel ergernis oproept. Er is geen systeem ondersteuning voor de werkzaamheden, de ene functie die ik nodig heb werkt niet. Kortom: mensen lopen vaak vast. Dit wordt de ICT-afdeling aangerekend, is dit wel terecht?

Zonde 6: functioneel beheer niet meenemen op tactisch en strategisch niveau
In eerste instantie ligt de nadruk bij functioneel beheer vaak op de praktische invulling van de rol van functioneel beheerder. Iemand die zowel de taal spreekt van de eindgebruiker als van de technische beheerders. Om deze (vooral operationele) werkzaamheden bij een functioneel beheerder neer te leggen lijkt voor alle partijen vaak een geschikte oplossing.

Zonde 5: geen passende applicatie zonder goed functioneel beheer
Een gedachtegang die regelmatig bij bedrijven voorkomt is: “Wij kopen een zaaksysteem of DMS/RMS en zijn daarmee van onze informatieproblematiek af. Het zaaksysteem of het DMS/RMS is er namelijk voor bedoeld en ingericht om informatie te structureren en te conserveren.” Toch levert dit vaak niet het gewenste resultaat op, hoe komt dit?

Zonde 4: de functioneel beheerder wordt te laat betrokken bij de implementatie
Het succes van de implementatie van een DMS/RMS/Zaaksysteem hangt af van een aantal factoren. Zowel technisch als functioneel valt of staat het succes met de tevredenheid van de eindgebruikers en natuurlijk de technische mogelijkheden die worden geboden binnen de organisatie.

Download de whitepaper
Lees in deze whitepaper meer over de vier bovenstaande zonden en natuurlijk de overige drie zonden. Dit zijn de overige zonden:

  • Zonde 3: de functioneel beheerder wordt niet beschouwd als bruggenbouwer
  • Zonde 2: functioneel beheerder zit op afstand van de eindgebruiker
  • Zonde 1: begrijpen we elkaar……?
 

Download artikel:
De belangrijkste valkuilen bij functioneel beheer

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 

Bedankt voor uw aanvraag! Open hieronder uw document. Wilt u ook op de hoogte blijven middels onze nieuwsbrief?

Openen en inschrijven


Wilt u het artikel direct openen?

Alleen het artikel openen
 

Graag ontvang ik per e-mail het volgende artikel;
De belangrijkste valkuilen bij functioneel beheer

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!