Artikelen over Proces- en zaakgerichtwerken bij gemeenten

Nieuwe gemeentelijke selectielijst 2017: de huidige stand van zaken

Nieuwe gemeentelijke selectielijst 2017: de huidige stand van zakenGemeenten krijgen veel voor hun kiezen met de vernieuwde gemeentelijke selectielijst 2017. Toch is het zaak om zo snel mogelijk te beginnen met de implementatie. Dit artikel beschrijft de stand van zaken en geeft enkele tips over welke keuzes te maken zijn voor de implementatie van de gemeentelijke selectielijst 2017. Doe er je voordeel mee en ga vandaag nog aan de slag!

Bekijk 'Nieuwe gemeentelijke selectielijst 2017: de huidige stand van zaken'

Zaakgericht archiveren implementeren bij gemeenten

Zaakgericht archiveren implementeren bij gemeentenGemeenten ontvangen, gebruiken, produceren en bewaren grote hoeveelheden digitale informatie. Alleen met het archiveren zijn ze vaak nog terughoudend. Wat als we het in de toekomst nog willen opvragen of gebruiken? Met zaakgericht archiveren is deze informatie in de toekomt ook nog te gebruiken. Wat zijn de uitdagingen en onderwerpen die bij zaakgericht archiveren naar voren komen? Dit e-book is een handreiking voor verschillende doelgroepen binnen een overheidsorganisatie. Lees verder voor meer informatie.

Bekijk 'Zaakgericht archiveren implementeren bij gemeenten'

Procesgericht werken bij gemeenten: 5 tips

Procesgericht werken bij gemeenten: 5 tips“We gaan procesgericht werken, om onze informatie en processen op orde te krijgen”. Dit is niet de juiste insteek. De processen en informatie moet op orde zijn voordat u kunt beginnen met procesgericht werken. Bedenk van te voren: wat is het middel en wat is het doel? Deze whitepaper geeft 5 praktische tips over hoe u kunt beginnen met procesgericht werken bij gemeenten.

Bekijk 'Procesgericht werken bij gemeenten: 5 tips'

Zaakgericht werken is meer dan alleen werken met ICT-hulpmiddelen

Zaakgericht werken is meer dan alleen werken met ICT-hulpmiddelenInformatie komt op verschillende manieren binnen bij overheidsinstellingen en verdwijnt vaak in allerlei systemen. Dit zorgt ervoor dat het terugvinden van die informatie een tijdrovende klus wordt. Om efficiënter te kunnen werken heeft de provincie Noord-Brabant het zaakgericht werken geïntroduceerd. In deze webcast vertellen Coos Arensman en Harry Post hierover.

Bekijk 'Zaakgericht werken is meer dan alleen werken met ICT-hulpmiddelen'

Zet zaakgericht werken op de juiste manier in

Zet zaakgericht werken op de juiste manier inWaar staat de overheid in 2020? Veel lokale overheden denken dat zaakgericht werken de oplossing is voor alle uitdagingen die ze momenteel voor hun kiezen krijgen. Echter is het wel belangrijk om zaakgericht werken en zaaksystemen op de juiste manier te implementeren. ICT als oplossing is prima, maar alleen als er nauwe afstemming is met de realiteit van de werkvloer, de ambities van de bestuurders en de inrichting van werkprocessen. Lees meer over zaakgericht werken in dit interview met Dimitri Palmen (commercieel directeur van BCT).

Bekijk 'Zet zaakgericht werken op de juiste manier in'

Zaakgericht werken terug naar de basis

Zaakgericht werken terug naar de basisDe gemeente Wageningen heeft besloten om zaakgericht werken helemaal anders aan te pakken. Met slechts 15 zaaktypen en de meest eenvoudige processtappen. De case van de gemeente Wageningen over zaakgericht werken werd besproken op de jaarlijkse Vergeb-leden dag in Amersfoort. Lees in deze praktijkcase meer over het zaakgericht werken bij de gemeente Wageningen.

Bekijk 'Zaakgericht werken terug naar de basis'

Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?

Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?In de digitale wereld van vandaag volgen technologische veranderingen en ontwikkelingen elkaar snel op en raken we door de hoeveelheid data het overzicht eenvoudig kwijt. Zo gaat er achter een simpele aanvraag van een uitreksel GBA een heel proces schuil. De hoeveelheid manieren waarmee deze aanvraag kan worden ingediend maakt het er allemaal ook niet makkelijk op. Hierdoor dient Antwoord© als referentiekader voor gemeenten bij de opbouw van een Klant Contact Centrum (KCC) als loket voor de burger.

Bekijk 'Klantgericht werken – hoe bereik ik dat?'
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!