Artikelen over Informatieverwerking bij gemeenten

Webinar: beheren van sites, templates en documenten in Office 365

Webinar: beheren van sites, templates en documenten in Office 365Een oude presentatie gebruiken als basis voor een nieuwe. Meerdere versies van Outlook-handtekeningen die rondzwerven in de organisatie. Herkenbaar? Huisstijl bewaken is geen eenvoudige klus, maar gelukkig zijn er applicaties die jou weer grip geven op de templates. Ontdek in dit webinar hoe je met cloud-based oplossingen SharePoint-sites en Office 365-templates centraal zet, beheert en archiveert.

Bekijk 'Webinar: beheren van sites, templates en documenten in Office 365'

Verschuiving HRM-taken richting lijnmanagement. Goed idee? Of valkuil?

Verschuiving HRM-taken richting lijnmanagement. Goed idee? Of valkuil?De huidige trend in HRM is de verschuiving van HRM-taken richting het lijnmanagement. Hoewel er enkele nadelen aan kleven, overheersen de voordelen. Wat zijn deze voor- en nadelen? Hoe kun je het aanpakken en zorgen dat de lijnmanager en de HRM-manager nut en noodzaak van een optimale informatievoorziening inzien? Lees er meer over in deze whitepaper.

Bekijk 'Verschuiving HRM-taken richting lijnmanagement. Goed idee? Of valkuil?'

Het opmaken van documenten in huisstijl

Het opmaken van documenten in huisstijlIn steeds meer documenten van organisaties staan nog oude klantgegevens. Deze fouten ontstaan omdat oude documenten als basis worden gebruikt voor het maken van nieuwe. Dit blijkt een foutgevoelige werkwijze. Met sjablonen kunnen documenten sneller en foutloos gecreëerd worden. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder en bekijk het volledige webinar.

Bekijk 'Het opmaken van documenten in huisstijl'

In 5 stappen als overheid naar de top

In 5 stappen als overheid naar de topEr wordt steeds meer geïnvesteerd in mensen, kennis en ICT. Maar zelfs goed materiaal en goede data is geen garantie voor succes. En zelfs wanneer de top is bereikt, dan kan het weer zomaar omslaan. De informatiegestuurde overheid moet dan ook goed inspelen op veranderende omstandigheden. In deze webcast vertellen Robert Borkes en Dimitri Palmen hoe.

Bekijk 'In 5 stappen als overheid naar de top'

De 7 zonden bij het toegankelijk houden van informatie

De 7 zonden bij het toegankelijk houden van informatieEr zijn een aantal zaken die je echt niet zou moeten doen als je op langere termijn (belangrijke) informatie beschikbaar en toegankelijk wil houden in de organisatie. Enkele voorbeelden hiervan zijn: Overvolle netwerkschijven en e-mailboxen en onduidelijkheid over verantwoordelijkheden en beleid. Dit artikel gaat in op de 7 zonden als het gaat om toegankelijkheid van informatie. Er zijn namelijk een aantal valkuilen waar iedere organisatie gemakkelijk in terecht kan komen.

Bekijk 'De 7 zonden bij het toegankelijk houden van informatie'

Een 360 graden klantbeeld met documentmanagement

Een 360 graden klantbeeld met documentmanagementEnergiebedrijf Eneco is enkele jaren gelezen de weg van digitaal werken ingeslagen. Voor een optimale klantervaring maakt dit energiebedrijf gebruik van geavanceerde document management technologieën. Zowel de inkomende als de uitkomende post wordt gedigitaliseerd en opgeslagen in het document management systeem Corsa. Meer te weten komen over deze manier van werken bij Eneco? Lees verder of download geheel vrijblijvend de volledige praktijkcase.

Bekijk 'Een 360 graden klantbeeld met documentmanagement'

Digitaal informatiebeheer als basis voor efficiënt toezicht en handhaving

Digitaal informatiebeheer als basis voor efficiënt toezicht en handhavingIn dit document vertelt Anne Schipper, Directeur van Omgevingsdienst Rivierenland (ODR) hoe provincie Gelderland en de tien aangesoloten gemeenten zijn overgestapt naar digitalisering. Schipper vertelt welke hoe de ODR hun informatiestromen hebben gedigitaliseerd en welke stappen zij hivoor hebben ondernomen en aan welke uitdagen zij zijn ontkomen.

Bekijk 'Digitaal informatiebeheer als basis voor efficiënt toezicht en handhaving'

Wijzigingen archiefwet en regelgeving

Wijzigingen archiefwet en regelgevingIn 2012 is er veel gebeurd op het gebied van Archiefwet en –regelgeving. De wijzigingen werden inhoudelijk behandeld tijdens verschillende workshops door heel het land. In deze whitepaper worden de belangrijkste aandachtspunten,discussies en vragen behandeld omtrent de workshops over de veranderingen van Archiefwet en- regelgeving. Daarnaast worden ook de knelpunten besproken waar andere overheidsinstanties tegenaan lopen en wordt er puntsgewijs de toegevoegde waarde van de aanpassingen van de Archiefwet- en regelgeving besproken.

Bekijk 'Wijzigingen archiefwet en regelgeving'
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!