Eburg Blog

De partners van Eburg bloggen op deze plek over relevante overheidsthema's als documentmanagement, kcc's, cloud computing enzovoort.

Laatste blogberichten

4 Tips voor werken met Office Templates

Een van de minst gebruikte, of verkeerd toegepaste functie van Microsoft Office is misschien wel de ‘templates’ functie. Echter, wanneer je deze juist toepast kunnen Office templates de gebruiker juist een flinke boost in productiviteit en werkervaring geven. IN dit blogs vind je handige tips die jouw organisatie kunnen helpen bij het gebruiken en toepassen van deze Office templates.
Door: iWriter | Getagd met: , | Plaats reactie

De 5 essentials van een huisstijlhandboek

Steeds meer organisaties maken gebruik van een huisstijlhandboek. Hierin staan regels en richtlijnen voor het toepassen van de huisstijl in verschillende communicatie uitingen. Het maken van zo’n handboek vraagt dan ook om de nodige tijd en aandacht. Maar waarom moet je dan zoal op letten? In deze blog worden de vijf essentiële onderdelen van een huisstijlhandboek behandeld.

Voorkom fouten in je zakelijke communicatie

Tot op de dag van vandaag bestaat een groot deel van de dagelijkse zakelijke communicatie nog steeds uit brieven. Het doel van deze brieven is het volledig en eenduidig overbrengen van een boodschap in een opmaak die de bedrijfsidentiteit weerspiegelt. Een brief die hier aan voldoet kan professionaliteit uitstralen, maar kan anderzijds afbreuk doen aan het bedrijfsimago wanneer hier fouten in voorkomen. Daarom is het voor iedere organisatie van belang om zich hier bewust van te worden en fouten in communicatie zoveel mogelijk te voorkomen.
Door: iWriter | Getagd met: , , | Plaats reactie

Documentcreatie: fundering voor zaakgericht werken

Zaakgericht werken is een grote rol gaan spelen binnen overheidsinstanties en andere document intensieve organisaties, met name in de dienstverlening. Veel instanties hebben lange doorlooptijden, berusten op inefficiënte bedrijfsvoering en zijn vastgeroest in document georiënteerd werken. Zaakgericht werken legt de nadruk op de zaak door een procesgeoriënteerde manier van werken.
Door: iWriter | Getagd met: , | Plaats reactie

Documentcreatie bij overheden

Burgers zien contact met de overheid vooral als bellen en contact aan de balie, of het ontvangen van een brief. Uit een recent onderzoek van BZK blijkt dat ruim de helft (53%) van de contacten tussen burgers en overheid digitaal is. In deze blog lees je hoe je documenten in 3 stappen efficiënter kunt creëren.
Door: iWriter | Getagd met: , | Plaats reactie
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!