Eburg Blog

De partners van Eburg bloggen op deze plek over relevante overheidsthema's als documentmanagement, kcc's, cloud computing enzovoort.

Laatste blogberichten

Huisstijlmanagement trends voor 2018

Het belang van de huisstijl als onderdeel van de branding neemt alsmaar toe. De huisstijl dient als belangrijk middel om je corporate identity te onderscheiden van de concurrentie. Maar hoe kun je je als organisatie nu het beste onderscheiden? Lees hieronder over de nieuwe trends op het gebied van huisstijlkenmerken en huisstijlbewaking.
Door: iWriter | Getagd met: , | Plaats reactie

De 5 essentials van een huisstijlhandboek

Steeds meer organisaties maken gebruik van een huisstijlhandboek. Hierin staan regels en richtlijnen voor het toepassen van de huisstijl in verschillende communicatie uitingen. Het maken van zo’n handboek vraagt dan ook om de nodige tijd en aandacht. Maar waarom moet je dan zoal op letten? In deze blog worden de vijf essentiële onderdelen van een huisstijlhandboek behandeld.

Huisstijlmanagement achter de schermen

Er is de laatste tijd veel kritiek op het onderwerp huisstijlmanagement. Critici geven aan dat huisstijlmanagement teveel vanuit het grafisch ontwerp wordt bekeken. De communicatieve en organisatorische kant van het managen van de huisstijl zou meer aandacht verdienen, omdat ook deze aspecten een belangrijk aandeel hebben in het onderscheiden met jouw ‘Corporate Identity’. Om deze aspecten te managen zijn verschillende maatregelen onderzocht waarmee de kwaliteit van huisstijlmanagementverhoogd kan worden.
Door: iWriter | Getagd met: , | Plaats reactie

Document Output Management: Waarom is dit belangrijk?

Klantgerichte communicatie vraagt in de meeste gevallen om maatwerk. Het groeiend aantal communicatiekanalen maakt het managen van document output complexer. Met de almaar intensiever en complexer wordende documentstromen binnen organisaties is het vandaag de dag dan ook noodzakelijk geworden om te investeren in document output management. Document output management biedt bovendien handvatten voor efficiënte en effectieve communicatie met klanten.
Door: iWriter | Getagd met: , | Plaats reactie

Voorkom fouten in je zakelijke communicatie

Tot op de dag van vandaag bestaat een groot deel van de dagelijkse zakelijke communicatie nog steeds uit brieven. Het doel van deze brieven is het volledig en eenduidig overbrengen van een boodschap in een opmaak die de bedrijfsidentiteit weerspiegelt. Een brief die hier aan voldoet kan professionaliteit uitstralen, maar kan anderzijds afbreuk doen aan het bedrijfsimago wanneer hier fouten in voorkomen. Daarom is het voor iedere organisatie van belang om zich hier bewust van te worden en fouten in communicatie zoveel mogelijk te voorkomen.
Door: iWriter | Getagd met: , , | Plaats reactie
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!