Het digitaliseren van dossiers: zorg dat u deze fouten niet maakt

7 Veelgemaakte fouten bij dossier digitalisatie

Het digitaliseren van dossiers: zorg dat u deze fouten niet maakt

Het nieuwe werken, digitaal werken, werken 3.0, plaats en tijd onafhankelijk werken. Begrippen die u vast wel een keer hebt gehoord of bent tegengekomen, allen gaan ze over het digitaliseren van werkzaamheden. Om digitaal werken te verwezenlijken moeten er verschillende faciliteiten worden bedacht, aangeschaft en geïmplementeerd. Er moet gedacht worden aan faciliteiten op technisch, organisatorisch, mentaal en ondersteunend gebied.

De verschillende valkuilen

Bij het digitaliseren van documentatie moeten organisaties zich eerst afvragen waarom zij dossiers willen digitaliseren, zodat het doel van digitaliseren goed uitgewerkt kan worden. De structuur van de huidige papierendossiers zijn gericht op de analoge wereld. Zo is de indeling op onderwerpen gebaseerd en in verschillende tabs gesorteerd die door meer dan één persoon zijn ingevuld. Deze sortering valt vaak niet samen met het procesmatig digitaal werken binnen uw organisatie. Hou er dus rekening mee dat u de indeling van uw huidige documentstructuur zou moeten aanpassen.

Kwaliteit van digitalisering

Daarnaast moet er ook gedacht worden aan de kwaliteit van het digitale dossier. Documenten kunnen niet zomaar door de scanner getrokken worden. Er moet eerst gedacht worden aan het toekomstig gebruik van de dossiers en pas daar de wijze van scanning op aan. Om er zeker van te zijn dat de dossiers er digitaal goed uit zien kan je dit in overleg doen met de toekomstige gebruikers, zodat u er zeker van kan zijn dat na de digitalisatie de gebruikers nog goed kunnen werken met hun documentatie.

Slim aan de slag met het digitaliseren van dossiers

Deze paper behandelt de zeven grootste valkuilen van het digitaliseren van analoge documenten. Bij het digitaliseren van uw documentatie moet u aan veel dingen denken voordat u dit proces uitvoert. Veel organisatie vergeten namelijk bepaalde stappen toe te passen. Deze whitepaper bespreekt de verschillende stappen die organisaties moeten nemen bij het digitaliseren van werkzaamheden, zodat zij de uitdaging van het digitaliseren met handvaten tegemoet kunnen gaan.

 

Download artikel:
Het digitaliseren van dossiers: zorg dat u deze fouten niet maakt

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 

Bedankt voor uw aanvraag! Open hieronder uw document. Wilt u ook op de hoogte blijven middels onze nieuwsbrief?

Openen en inschrijven


Wilt u het artikel direct openen?

Alleen het artikel openen
 

Graag ontvang ik per e-mail het volgende artikel;
Het digitaliseren van dossiers: zorg dat u deze fouten niet maakt

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!