De 7 belangrijkste valkuilen bij e-dienstverlening

De 7 belangrijkste valkuilen bij e-dienstverlening

Deze whitepaper is een paper uit ‘De 7 zonden series’. Deze series omschrijven hoe gemeentelijke organisaties digitale implementaties kunnen realiseren om zo gemeentelijke doelen te behalen. Hierbij moeten veel organisaties denken aan verschillende factoren die van belang kunnen zijn. e-dienstverlening moet wat opleveren, maar het moet geen extra kostenpost worden.

Het toepassen van e-dienstverlening
e-dienstverlening moet een toegevoegde waarde opleveren wil men dit toe passen binnen de organisatie. Men wil bijvoorbeeld een hoogwaardige dienstverlening en efficiëntie realiseren door beheersing van kanaalkosten of een effectieve afhandeling van klantvragen. Het moet echter niet zo zijn dat e-dienstverlening extra kosten oplevert. Niemand wil een volledig digitaal kanaal naast een volledig papieren kanaal met alle bijbehorende (en extra) kosten. Als u ervoor kiest om digitaal te werk te gaan, kies er dan voor om helemaal digitaal te gaan. Anders raakt u uw overzicht kwijt en creëert u een chaotische werkplek voor uw medewerkers. Zo zouden medewerkers bijvoorbeeld niet weten waar bepaalde informatie zich bevindt (digitaal of op papier).

Hou rekening met verandering
Bij het invoeren van e-dienstverlening komt er veel verandering bij kijken. Veranderen van werkwijze, systeem, maar vooral het veranderen van houding en gedrag. Veel organisaties schrikken van deze veranderingen en durven om deze reden geen stappen te zetten. Daarnaast is het van de belang om de uitvoering te monitoren om te kijken wat de werkelijke effecten zijn. En zorg voor continue aandacht bij de medewerkers. Probeer harde keuzes te maken binnen het toepassen van e-dienstverlening en vergeet tijdens het maken van deze keuzes niet om u heen te kijken. Van andere gemeentelijke organisaties kunt u veel leren. U bent immers niet de eerste gemeentelijke organisatie die een e-dienstverlening wil uitvoeren.

Download deze whitepaper
Ben u geïnteresseerd in e-dienstverlening? Download dan geheel vrijblijvend deze whitepaper en bekijk de 7 valkuilen van e-dienstverlening. Daarnaast krijgt u een duidelijk overzicht met tips en trucs van 3 verschillende IT-professionals die vertellen hoe u e-dienstverlening het beste kan implementeren binnen uw organisatie. 

 

Download artikel:
De 7 belangrijkste valkuilen bij e-dienstverlening

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 

Bedankt voor uw aanvraag! Open hieronder uw document. Wilt u ook op de hoogte blijven middels onze nieuwsbrief?

Openen en inschrijven


Wilt u het artikel direct openen?

Alleen het artikel openen
 

Graag ontvang ik per e-mail het volgende artikel;
De 7 belangrijkste valkuilen bij e-dienstverlening

Lees voor meer informatie onze Privacy Statement.

 
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de Eburg nieuwsbrief!